Gratis levering in Polen vanaf 200 PLN. Gratis verzending naar Groot-Brittannië vanaf £200 Verzending binnen 24 uur Lage kosten internationale verzending Op de markt sinds 2005 Blog Help Categorieën Fabrikanten MENU Blog Winkelwagentje

Uw winkelwagentje is leeg!

Algemene voorwaarden

Dit Reglement bevat de algemene voorwaarden, regels en wijze van gebruik van het online platform, waaronder de online winkel valt onder de volgende internetadressen: mz-store.nl, mz-store.co.uk, mz-store.de, mz-store.it, mz-store.at, mz-store.es (hierna te noemen de "Online Winkel") en de voorwaarden voor het verlenen van gratis elektronische diensten door de naamloze vennootschap MZ-STORE.

1. ALGEMENE BEPALINGEN

1.1 De eigenaar van de mz-store Internet Store is de naamloze vennootschap MZ-STORE, statutair gevestigd te Reda, 47 Cypriana Kamila Norwida Street (84-240), ingeschreven in het ondernemersregister van de Nationale Rechtbank gehouden door de Arrondissementsrechtbank Gdańsk-Północ te Gdańsk, 8e Commerciële Afdeling van de Nationale Rechtbank onder het nummer 0000877266, houder van NIP: 5862363341 en REGON nummer: 387876117, met een aandelenkapitaal van 5.000.000,00 PLN, volledig volgestort (hierna te noemen MZ-STORE).

1.2 De mz-store online shop is een platform dat wordt geëxploiteerd door de eigenaar (details in paragraaf 1.1 van deze Algemene Voorwaarden).

1.3 Dit Reglement is gericht tot zowel consumenten als ondernemers die gebruik maken van de Online Shop.

1.4 Definities:

1.4.1 Persoonsgegevens- alle informatie over een natuurlijke persoon die geïdentificeerd of identificeerbaar is aan de hand van een of meer factoren die specifiek zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, mentale, economische, culturele of sociale identiteit, met inbegrip van IP-gegevens van apparaten, locatiegegevens, internetidentificatie en informatie die wordt verzameld via cookies en andere soortgelijke technologie.

1.4.2 Werkdagen - betekent werkdagen van maandag tot en met vrijdag met uitzondering van officiële feestdagen.

1.4.3 Levering - betekent de feitelijke handeling van het leveren van de Goederen zoals gespecificeerd in de Bestelling aan de Klant.

1.4.4 Leverancier - betekent de entiteit die fysiek de Levering van de Goederen uitvoert:

1.4.4.1. koeriersbedrijf (koerier),

1.4.4.2. de Poolse Post of een andere openbare exploitant,

1.4.4.3. InPost sp. z o.o.

1.4.5. Registratieformulier - Elektronische Dienst: het formulier dat beschikbaar is op de Website voor het aanmaken van een Kopersaccount.

1.4.6. Bestelformulier - Elektronische Dienst, een interactief formulier dat beschikbaar is op de Website en waarmee een Bestelling kan worden geplaatst, in het bijzonder door Goederen aan een elektronisch mandje toe te voegen en de voorwaarden van de Verkoopovereenkomst te specificeren, met inbegrip van de wijze van levering en betaling.

1.4.7 Wachtwoord - betekent een reeks letters, digitale of andere tekens gekozen door de Klant tijdens de registratie op de Online Winkel.

1.4.8 Klant - betekent een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid en ouder dan 18 jaar, een rechtspersoon of een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, aan wie bij wet rechtsbevoegdheid is verleend, ten behoeve van wie langs elektronische weg diensten kunnen worden verleend in overeenstemming met deze Voorwaarden en toepasselijke wetgeving, en/of die een Verkoopovereenkomst met de Verkoper heeft gesloten of voornemens is te sluiten. De Klant is een importeur van goederen die vanuit een derde land (van buiten de Europese Unie) op het grondgebied van de Europese Unie worden ingevoerd, goederen die vanuit de Europese Unie naar derde landen worden verzonden en goederen die vanuit een derde land naar een ander derde land worden verzonden.

1.4.9. Consument - betekent een natuurlijke persoon die een juridische transactie verricht die niet direct verband houdt met zijn/haar economische of beroepsactiviteit.

1.4.10. Klant Account - Elektronische Dienst, betekent een door MZ-STOREp onder een unieke naam (Login) voor de Klant bijgehouden account, zijnde een verzameling van middelen in een ICT systeem, waarin de gegevens van de Klant en informatie over zijn/haar handelingen in het kader van de Internet Shop worden opgeslagen.

1.4.11. Nieuwsbrief - Elektronische Dienst die MZ-STORE per e-mail aanbiedt, waarbij de Klant periodiek per elektronische post berichten van MZ-STORE kan ontvangen over MZ-STORE en haar zakenpartners, de Online Winkel, waaronder informatie over aanbiedingen, acties en nieuws in de Online Winkel.

1.4.12.Ondernemer - een natuurlijk persoon, rechtspersoon of organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die de Goederen van de Internetwinkel koopt in het kader van een bedrijfs- of beroepsactiviteit; in het geval van een natuurlijk persoon, een natuurlijk persoon die de Goederen van de Internetwinkel koopt voor het doel dat direct verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van de overeenkomst blijkt dat deze voor hem/haar een professioneel karakter heeft, met name voortvloeiend uit het onderwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de regelgeving inzake het Centraal Register en Informatie betreffende Bedrijfsactiviteiten.

1.4.13.Ondernemer over de rechten van de Consument - een natuurlijke persoon die de Goederen via de Internet Shop koopt voor het doel dat direct verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van de overeenkomst blijkt dat deze voor hem/haar geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het onderwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen in het Centraal Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten.

1.4.14.Voorverkoop - betekent de presentatie door de Verkoper van inhoud die een uitnodiging vormt tot het indienen van aanbiedingen door de Klant en die betrekking heeft op Goederen die nog niet zijn geproduceerd of die de Verkoper wacht te leveren.

1.4.15. Algemene Voorwaarden - betekent dit document.

1.4.16. Registratie -betekent de feitelijke handeling die wordt uitgevoerd op de manier die is gespecificeerd in de Algemene Voorwaarden en die vereist is voor de Klant om alle functionaliteiten van de Onlineshop te gebruiken.

1.4.17. Onlineshop - het onlineplatform dat door MZ-STORE wordt geëxploiteerd op de hieronder vermelde adressen en dat tot doel heeft Verkopers en Klanten bij elkaar te brengen:

1.4.17.1. https:// mz-store.com

1.4.17.2. https://mz-store.nl,

1.4.17.3. https://mz-store.co.uk,

1.4.17.4. https://mz-store.it,

1.4.17.5. https://mz-store.de,

1.4.17.6. https:/mz-store.es,

1.4.17.7. https://mz-store.at.

1.4.18. Naamloze vennootschap MZ-STORE (ook MZ-STORE S.A. of MZ-STORE) - statutair gevestigd te Reda, ul. Cypriana Kamila Norwida 47 (84-240), ingeschreven in het Ondernemersregister van de Nationale Rechtbank gehouden door de Arrondissementsrechtbank Gdańsk-Północ in Gdańsk, 8e Handelsdivisie van het Nationale Rechtbankregister onder nummer 0000877266, met NIP: 5862363341 en REGON-nummer: 387876117, met een aandelenkapitaal van 5 000 000,00 PLN, volledig volgestort, waaraan de rechten op het internetplatform toebehoren. De rol van MZ-STORE S.A. is om op het platform de functionaliteit (marktplaats) beschikbaar te stellen waarmee partijen (Verkoper en Koper) een koopovereenkomst kunnen sluiten.

1.4.19. Verkoper - MZ-STORE of een partner van MZ-STORE die zijn Goederen te koop aanbiedt op de Online Shop. Informatie ter identificatie van de Verkoper is opgenomen in de beschrijving van de Goederen op de Website. Indien de Verkoper niet is vermeld in de beschrijving van de Goederen, is MZ-STORE de Verkoper.

1.4.20. Website - de website waaronder MZ-STORE de Online Winkel exploiteert, met de volgende internetadressen: mz-store.nl, mz-store.co.uk, mz-store.de, mzstore.it, mz-store.at, mz-store.es.

1.4.21. Goederen - betekent een product uit het assortiment van de Verkoper dat beschikbaar is via de Website.

1.4.22. Voedingsmiddel - elke stof of product, verwerkt, gedeeltelijk verwerkt of onverwerkt, bestemd voor menselijke consumptie of waarvan kan worden verwacht dat het door mensen wordt geconsumeerd.

1.4.23. Verkoopovereenkomst - betekent een verkoopovereenkomst die elektronisch is gesloten onder de voorwaarden van de Algemene Voorwaarden tussen de Klant en de Verkoper.

1.4.24. Elektronische dienst - de dienst die langs elektronische weg door MZ-STORE aan de Klant wordt verleend via de Internet Shop. 1.4.25. Verkoop - onder verkoop wordt verstaan de verkoop van de door de Verkoper gemarkeerde Goederen tegen een gereduceerde prijs, vanwege de eigenschappen van de Goederen (bijvoorbeeld naderende houdbaarheidsdatum).

1.4.25.Het plaatsen van recensies - de Elektronische Dienst van het plaatsen van recensies bestaat uit de mogelijkheid voor Klanten om individuele en subjectieve uitspraken (posts) over de bestelde Goederen te publiceren.

1.4.26. Bestelling- de wilsverklaring van de Klant, ingediend via het Bestelformulier en rechtstreeks gericht op het sluiten van een Verkoopovereenkomst van Goederen met de Verkoper.

1.5. MZ-STORE is eigenaar van de rechten op de Online Winkel, met inbegrip van de eigendomsrechten, intellectuele eigendomsrechten op de naam, het internetdomein, de Website, alsmede op de sjablonen, formulieren, logo's die op de Website zijn geplaatst (met uitzondering van logo's en foto's die op de Website worden gepresenteerd ten behoeve van de presentatie van de Goederen, waarvan de auteursrechten aan derden toebehoren) behoren toe aan MZ-STORE, en het gebruik daarvan mag uitsluitend worden uitgevoerd op de wijze zoals aangegeven en in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden.

1.6 Deze Voorwaarden zijn beschikbaar voor Klanten op mz-store.nl, mz-store.co.uk, mz-store.de, mz-store.it, mz-store.at, mz-store.es en kunnen te allen tijde worden gedownload en afgedrukt.

2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE ONLINE SHOP

2.1 De volgende Elektronische Diensten zijn beschikbaar in de Online Shop: Klantenaccount, Bestelformulier, Review Posting en Nieuwsbrief.

2.2 Klantaccount - De Elektronische Dienst Klantaccount is alleen beschikbaar voor geregistreerde Klanten. Registratie is niet noodzakelijk voor het plaatsen van bestellingen in de Online Shop.

2.3 Om zich te registreren dient de Klant het door MZ-STORE op de Website beschikbaar gestelde Registratieformulier in te vullen en het ingevulde Registratieformulier elektronisch aan WMZ-STORE te verzenden door het veld "Registreren" te selecteren. Tijdens het Registratieproces stelt de Klant een eigen Wachtwoord in.

2.4 Het Elektronische Service Klant Account wordt voor onbepaalde tijd kosteloos ter beschikking gesteld. De Klant kan te allen tijde en zonder opgaaf van reden het Account verwijderen (uitschrijven uit het Account van de Klant) door een daartoe strekkend verzoek te sturen aan WMZ-STORE per e-mail naar het volgende adres: office@mzstore.pl.

2.5 MZ-STORE zal het Klant Account onverwijld verwijderen, in ieder geval uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na het verzoek.

2.6 Na inzending van het ingevulde Aanmeldformulier ontvangt Klant onverwijld per e-mail op het in het Aanmeldformulier opgegeven e-mailadres een bevestiging van de Aanmelding door MZ-STORE. Op dat moment komt de elektronische overeenkomst voor het onderhoud van het Account van de Klant tot stand en verkrijgt de Klant de mogelijkheid om toegang te krijgen tot zijn/haar Klantaccount en om wijzigingen aan te brengen in de tijdens de Registratie verstrekte gegevens, met uitzondering van de Login.

2.7 De Klant is verplicht alles in het werk te stellen om het Wachtwoord geheim te houden en niet aan derden ter beschikking te stellen. Indien er omstandigheden zijn die het vermoeden rechtvaardigen dat het Wachtwoord in het bezit is van een onbevoegd persoon, is Klant verplicht MZSTORE daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen met gebruikmaking van de beschikbare communicatiemiddelen. In een dergelijke situatie zal de Klant het Wachtwoord onmiddellijk wijzigen met behulp van de relevante functionaliteiten binnen de Klantaccount.

2.8 Bestelformulier - het gebruik van het Bestelformulier vangt aan op het moment dat de Klant de eerste Goederen toevoegt aan de elektronische winkelwagen in de Online Shop. De Bestelling wordt geplaatst wanneer het Bestelformulier is ingevuld en de Klant op het vakje "Bestellen" op de Online Shop website klikt.

2.9 De Elektronische Dienst Bestelformulier wordt gratis verstrekt en is een eenmalige dienst en eindigt wanneer de Bestelling via het Bestelformulier is geplaatst of wanneer de Klant eerder stopt met het plaatsen van de Bestelling via het Bestelformulier.

2.10. Het plaatsen van een recensie - De Klant heeft de mogelijkheid om vrijwillig en kosteloos een recensie te plaatsen over de Goederen die hij in de Online Winkel heeft gekocht. Het is uitsluitend aan de Klant of hij ervoor kiest om een beoordeling te plaatsen.

2.11. Niettegenstaande de mogelijkheid om een beoordeling op de website van de Online Shop te publiceren door middel van de Elektronische Review Postingservice, kan de Klant na aankoop bij de Online Shop en ontvangst van de Goederen per e-mail een verzoek tot beoordeling en tevredenheid ontvangen via het gekozen beoordelingsportaal. In het geval van een dergelijke beoordeling verwerkt MZ-STORE de volgende gegevens en geeft deze door aan de betreffende partners:

2.11.1 Contactgegevens - d.w.z. het e-mailadres dat is gebruikt voor het versturen van de uitnodiging om feedback te geven;

2.11.2 Gegevens over de bestelde Goederen waarop de beoordeling betrekking heeft.

2.12. Beoordelingen mogen uitsluitend worden gepubliceerd door een Klant die aankopen heeft gedaan in de Online Winkel.

2.13. Het is verboden om fictieve/schijnlijke koopovereenkomsten af te sluiten om een recensie te publiceren. De auteur van een recensie mag ook niet de Verkoper zelf of zijn werknemers zijn, ongeacht de grondslag van het dienstverband.

2.14. Het gebruik van de Elektronische Dienst voor het plaatsen van recensies mag door de Klant niet worden gebruikt voor onwettige activiteiten, in het bijzonder voor activiteiten die een daad van oneerlijke concurrentie tegen de Verkoper vormen of activiteiten die inbreuk maken op persoonlijke rechten, intellectuele eigendomsrechten of andere rechten van de Verkoper of derden.

2.15. Een geplaatste review kan te allen tijde worden verwijderd op verzoek van de auteur ervan, gericht aan MZSTORE of aan het review portaal - afhankelijk van waar de Klant de review (opinie) heeft gepubliceerd.

2.16. Reviews die door Klanten worden toegevoegd via het Review plaatsingsformulier worden door MZ-STORE niet geverifieerd of de Review afkomstig is van een Klant die de Goederen heeft gekocht of gebruikt.

2.17. Bij het gebruik van elektronische diensten is de Klant niet gerechtigd tot:

2.17.1. persoonsgegevens van derden te plaatsen en afbeeldingen van derden te verspreiden zonder de wettelijk vereiste toestemming of toestemming van de derde,

2.17.2. content te uploaden met een reclame- en/of promotiekarakter,

2.17.3. bovendien is het de Klanten verboden om inhoud te uploaden die, in het bijzonder:

2.17.3.1. te kwader trouw wordt geplaatst, bijvoorbeeld met de bedoeling de persoonlijke rechten van derden te schenden,

2.17.3.2. rechten van derden kan schenden, met inbegrip van rechten met betrekking tot de bescherming van auteursrechten en naburige rechten, de bescherming van industriële eigendomsrechten, bedrijfsgeheimen of rechten met betrekking tot vertrouwelijkheidsverplichtingen,

2.17.3.3. beledigend van aard zijn of een bedreiging vormen voor andere personen, of woorden bevatten die de goede zeden schenden (bijvoorbeeld door het gebruik van vulgarismen of uitdrukkingen die algemeen als beledigend worden beschouwd),

2.17.3.4. in strijd is met de belangen van MZ-STORE of de partners van MZ-STORE (Verkopers),

2.17.3.5. anderszins in strijd zijn met de bepalingen van de Algemene Voorwaarden, de goede zeden, bepalingen van geldend recht, maatschappelijke normen of gebruiken.

2.18. MZ-STORE heeft het recht om content te verwijderen die niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in deze Algemene Voorwaarden.

2.19. Nieuwsbrief - wordt door MZ-STORE verzonden aan alle Klanten die zich hebben ingeschreven.

2.20. De Nieuwsbrief Elektronische Dienst wordt gratis verstrekt voor onbepaalde tijd. De Klant kan zich te allen tijde en zonder opgaaf van reden afmelden voor de Nieuwsbrief (opzegging Nieuwsbrief) door een daartoe strekkend verzoek te sturen aan MZ-STORE via e-mail naar het volgende adres: office@mz-store.nl.

2.21. De minimale technische vereisten voor het gebruik van de Website zijn:

2.21.1. toegang tot het internet,

2.21.2. toegang tot actieve elektronische post,

2.21.3. toegang tot een webbrowser van minimaal Internet Explorer 8 of Chrome 16 of FireFox 10 of Opera 11 of Safari 5 of later, met Javascript ingeschakeld, die cookies accepteert en een internetverbinding van minimaal 256 kbit/s. De Shop-website is geoptimaliseerd voor een minimale schermresolutie van 1024x768 pixels.

2.22. Het aanbieden van onrechtmatige content en het gebruik van de Internetwinkel, de Website of de Elektronische Diensten van MZ-STORE op een wijze die in strijd is met de wet, de goede zeden, op een wijze die inbreuk maakt op persoonlijke rechten van derden of legitieme belangen van MZ-STORE of partners van MZ-STORE (Verkopers) is verboden.

2.23. De Klant is gerechtigd de middelen van de Online Shop uitsluitend voor eigen gebruik aan te wenden. Het is niet toegestaan om de middelen en functies van de Online Shop te gebruiken voor commerciële activiteiten van de Klant of zodanig dat de belangen van MZ-STORE of partners van MZ-STORE worden geschaad.

2.24. MZ-STORE wijst erop dat het openbare karakter van het internet en het gebruik van elektronisch aangeboden diensten het risico met zich mee kan brengen dat gegevens van Klanten door onbevoegden worden verkregen en gewijzigd, en daarom dienen Klanten passende technische middelen in te zetten om voornoemde risico's tot een minimum te beperken. In het bijzonder dienen zij anti-virus en identiteitsbeschermingssoftware te gebruiken om de identiteit van de gebruikers van het internet te beschermen. MZ-STORE vraagt de Klant nooit om een Wachtwoord in welke vorm dan ook.

2.25. MZ-STORE behoudt zich het recht voor om de levering van individuele functionaliteiten van de Online Shop op te schorten of te beëindigen vanwege de noodzaak tot onderhoud, herziening of uitbreiding van de technische basis, mits dit geen afbreuk doet aan de rechten van de Klant.

2.26. Op verzoek van Klant zal MZ-STORE Klant informeren over de specifieke risico's verbonden aan het gebruik van langs elektronische weg aangeboden diensten, alsmede over de functie en het doel van de software of gegevens die geen onderdeel uitmaken van de inhoud van de dienst, die door MZ-STORE zijn ingevoerd in het door Klant gebruikte ICT-systeem.

2.27 Klachten met betrekking tot de Elektronische Diensten kunnen door Klant in elektronische vorm worden ingediend bij het adres van MZ-STORE:office@mz-store.nl. Een correct ingediende klacht met betrekking tot de Elektronische Diensten dient ten minste de volgende gegevens te bevatten:

2.27.1. de aanduiding van de Klant,

2.27.2. het onderwerp van de klacht,

2.27.3. omstandigheden die de klacht rechtvaardigen.

2.28. MZ-STORE zal op de klacht over een Elektronische Dienst reageren in dezelfde vorm als waarin de klacht is ingediend, d.w.z. schriftelijk of elektronisch - onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van ontvangst van een volledige klacht. MZ-STORE stelt Klant onverwijld op de hoogte van eventuele onvolkomenheden in de klacht en informeert Klant hoe hij de klacht kan aanvullen.

3 VOORWAARDEN VAN HET SLUITEN VAN KOOPOVEREENKOMSTEN

3.1 De informatie over de Goederen op de Website vormt geen aanbod in de zin van het Burgerlijk Wetboek, maar slechts een uitnodiging tot het doen van aanbiedingen voor het sluiten van een Koopovereenkomst voor de Goederen.

3.2 De Klant kan 7 (zeven) dagen per week en 24 (vierentwintig) uur per dag bestellingen plaatsen in de Online Winkel via het bestelformulier dat beschikbaar is op de Website.

3.3 De Klant heeft de mogelijkheid om een Bestelling te plaatsen op de Website via het Bestelformulier. Om een Bestelling te kunnen plaatsen, moet de Klant toegang hebben tot een actief e-mailadres.

3.4 De Klant plaatst een Bestelling op de Webshop in overeenstemming met artikel 2.8.

3.5. Na het plaatsen van een Bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de aanvaarding van de Bestelling van de Verkoper op het e-mailadres van de Klant dat is opgegeven in het Bestelformulier. De bevestiging van de aanvaarding van de Bestelling is de verklaring van de Verkoper dat hij het in punt 3.1 bedoelde aanbod aanvaardt.

3.6 De Koopovereenkomst wordt als gesloten beschouwd op het moment dat de Koper de e-mail ter bevestiging van de aanvaarding van de Bestelling voor uitvoering ontvangt.

3.7. Tijdens het plaatsen van een Bestelling, met inbegrip van het moment waarop de Klant zijn wil kenbaar maakt om door de Koopovereenkomst gebonden te zijn, wordt de Klant op de Website geïnformeerd over de totale prijs van de bestelde Goederen, inclusief belasting, evenals over de leveringskosten (inclusief kosten voor transport, bezorging en postdiensten) en andere kosten, en - indien het bedrag van dergelijke kosten niet kan worden bepaald - over de verplichting om deze te betalen.

3.8 Wanneer MZ-STORE op de Website communiceert over een verlaging van de prijs van een Item, zal MZ-STORE, naast informatie over de verlaagde prijs, ook informatie plaatsen over de laagste prijs voor dat Item die van kracht was gedurende de periode van 30 dagen voorafgaand aan de invoering van de verlaging. Indien een Item te koop wordt aangeboden voor een periode korter dan 30 dagen, zal MZ-STORE naast informatie over de verlaagde prijs, tevens informatie plaatsen over de laagste prijs voor dat Item die van kracht was gedurende de periode vanaf de datum van aanvang van het plaatsen van informatie over de verkoop van het Item in de Online Shop tot de datum van invoering van de verlaging van dat Item. In het geval van Goederen die aan snelle slijtage onderhevig zijn, zal MZ-STORE, tenzij de in de bovenstaande zinnen aangegeven termijnen van toepassing zijn, de prijs voordat de korting voor het eerst werd toegepast naast de informatie over de gereduceerde prijs weergeven.

3.9 In de rubriek "SALE" worden goederen verkocht: 3.9.1. waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken; 3.9.2. die onderhevig zijn aan natuurlijke aankoekingsprocessen of 3.9.3. met een beschadigde verpakking. De voornoemde goederen zijn niet onderworpen aan een klacht met betrekking tot die eigenschappen van de goederen of gebreken van de goederen waarvan de Koper op de hoogte werd gebracht voor het doen van de aankoop. Informatie over de eigenschappen van de goederen wordt gegeven in hun beschrijving. Goederen verkocht tegen een spotprijs hebben dezelfde eigenschappen als niet geprijsde producten en zijn geschikt voor consumptie volgens de beschrijving van de fabrikant.

3.10. Voorverkoop- Goederen die gemarkeerd zijn als beschikbaar voor voorverkoop zijn voorverkoopgoederen. Om dergelijke Goederen te reserveren, dient de Klant het Bestelformulier in te vullen en een aanbetaling te doen. Zeven dagen voor de geplande verzenddatum van de Goederen zal de Klant bericht ontvangen dat de Bestelling klaar is voor verwerking. Het niet betalen voor de Goederen of het niet afhalen van de Bestelling zal resulteren in het verlies van de aanbetaling. Het bovenstaande sluit andere rechten van de Verkoper zoals voorzien in de Algemene Voorwaarden niet uit, in het bijzonder met betrekking tot de verplichting om de schade te herstellen. Indien, om redenen buiten de wil van de Verkoper, de in de Voorverkoop geboekte Goederen niet beschikbaar zijn op de geplande vrijgavedatum, zal de Klant het betaalde voorschot terugbetaald krijgen.

4. BETALING VAN GOEDEREN

4.1 De Klant kan de volgende betalingswijzen kiezen voor de bestelde Goederen:

4.1.1. Bankoverschrijving - in dit geval worden de Goederen naar de Klant verzonden nadat de betaling op de bankrekening van de Verkoper is bijgeschreven,

4.1.2. Rembours - in dit geval worden de Goederen naar de Klant verzonden nadat de bestelling is voltooid. De Klant betaalt de kosten aan de koerier bij ontvangst van het pakket met de Goederen. Informatie over de beschikbare betalingswijzen is zichtbaar tijdens het plaatsen van de Bestelling. De betalingsoptie onder rembours kan worden uitgeschakeld:

4.1.2.1. in het geval van geïmporteerde Goederen,

4.1.2.2. in het geval dat de Klant verdere Bestellingen plaatst nadat deze niet zijn afgehaald,

4.1.2.3. voor specifieke Goederen of afhankelijk van de waarde van de Bestelling.

4.1.3. bankoverschrijving of betaling per kaart via een extern betalingssysteem PayU, beheerd door het bedrijf PayU S.A. met maatschappelijke zetel in Poznań - in dit geval worden de Goederen naar de Klant verzonden nadat de Verkoper informatie van het PayU-systeem heeft ontvangen dat de betaling door de Klant is uitgevoerd,

5. IMPORT

5.1 De verplichting tot het betalen van douanerechten bij de aankoop van Goederen die geleverd worden vanuit landen buiten de Europese Unie of met de plaats van levering buiten de Europese Unie ligt bij de Klant. De Verkoper heeft geen invloed op de hoogte van deze heffingen, aangezien deze worden berekend door het plaatselijke douanekantoor van het betreffende land. De Verkoper raadt aan om de douanekosten die van toepassing zijn in een land te controleren alvorens Goederen te bestellen die daar geleverd moeten worden. De Verkoper is niet verantwoordelijk voor de betaling van douanerechten. Indien de Klant de douanerechten niet betaalt of zijn bestelling niet in ontvangst neemt en de bestelling vervolgens naar de Verkoper wordt teruggestuurd, zal de Verkoper gerechtigd zijn om alle kosten die hij heeft moeten maken, van de Klant te vorderen.

6. LEVERING VAN GOEDEREN

6.1 De levering van de Goederen aan de Klant gebeurt tegen een vergoeding, tenzij anders vermeld in de Verkoopovereenkomst. De kosten van levering van de Goederen (inclusief transport-, leverings- en portokosten) zullen aan de Klant worden meegedeeld tijdens het plaatsen van de Bestelling, inclusief op het moment dat de Klant te kennen geeft gebonden te willen zijn door de Verkoopovereenkomst. In het geval van geïmporteerde goederen is het de verantwoordelijkheid van de Klant om de in zijn land geldende douanerechten te controleren. In Polen kunnen de douanerechten voor goederen geïmporteerd uit derde landen (van buiten de Europese Unie) worden gecontroleerd op https://ext-isztar4.mf.gov.pl/taryfa_celna/.

6.2 Met betrekking tot Goederen die uit derde landen (van buiten de Europese Unie) worden besteld, is de Klant, als importeur van de Goederen, verplicht om alle douaneformaliteiten voor de ontvangst van de zending te vervullen.

6.3 De vrijgave van de Goederen vindt plaats met de levering van de Goederen aan de Leverancier of het afhalen van de Goederen door de Afnemer of de Consument in overeenstemming met de EXW Incoterms.

6.4 De eigendom van de Goederen gaat over op de Afnemer of de Consument bij levering.

6.5 Het risico van onopzettelijk verlies van of schade aan de Goederen gaat over op de Klant of de Consument bij levering van de Goederen.

6.6 Een bestelling wordt geacht naar behoren te zijn voltooid wanneer deze aankomt op het door de Klant opgegeven adres of, in geval van niet-naleving van de douaneverplichtingen van de Klant, wanneer de Goederen aankomen bij het relevante douanekantoor waartoe het door de Klant bij het plaatsen van de Bestelling opgegeven adres behoort.

6.7 Alvorens te besluiten geïmporteerde Goederen af te nemen, is de Afnemer, als importeur van de Goederen, verplicht te controleren of de Goederen zijn toegestaan voor verkoop in het land waar de levering zal plaatsvinden. Informatie hieromtrent kan worden verkregen bij lokale administratieve autoriteiten of douanekantoren. Indien niet aan bovenstaande verplichting wordt voldaan, is de Verkoper niet aansprakelijk voor de onmogelijkheid om de Goederen aan de Klant te leveren.

6.8 De levertijd van de Goederen is:

6.8.1. tot 14 kalenderdagen voor binnenlandse verzendingen (Goederen verzonden vanuit een magazijn in Polen);

6.8.2. tot 30 kalenderdagen in geval van zendingen binnen EU-landen (Goederen verzonden vanuit een magazijn in de EU);

6.8.3. tot 60 kalenderdagen voor internationale zendingen (Goederen verzonden vanuit een magazijn in een land buiten de EU). Houd er rekening mee dat vanaf 01.01.2021, als gevolg van het vertrek van het VK uit de Europese Unie, Goederen die worden verzonden vanuit magazijnen in het VK (afgekort als VK) een langere Levertijd hebben.

6.9 De Levertijd wordt, in het geval van vooruitbetalingen, berekend vanaf het moment dat de betaling is bijgeschreven op de rekening van de Verkoper, respectievelijk nadat de Verkoper van de betalingsverwerker bericht heeft ontvangen dat de betaling van de Klant is verwerkt. In het geval van incasso's wordt de leveringstermijn berekend vanaf de datum van bevestiging van ontvangst van de bestelling door de Verkoper.

6.10. De bestelde Goederen worden geleverd op het adres van de woonplaats/locatie of een ander gekozen adres in Polen of in een ander land zoals aangegeven in de bestelling door de gekozen leveringsmethode. Indien de Klant InPost Paczkomaty Sp. z o.o. met maatschappelijke zetel in Kraków als leveringsmethode kiest, is het leveringsadres het adres van de pakketautomaat die de Klant heeft gekozen op het moment van het plaatsen van de Bestelling. De gedetailleerde voorwaarden voor de levering van een Bestelling uitgevoerd via een koeriersbedrijf worden gespecificeerd in de reglementen van dienstverlening op de websites van de Leveranciers. Bij het kiezen van een koeriersdienst wordt aanbevolen om een bedrag in te houden voor de levering. De koerier is niet verplicht om geld bij zich te hebben om het wisselgeld te geven en af te rekenen. De verplichting om de prijs te betalen ligt bij de Klant.

6.11. Als de levertijd langer is dan de in 6.8. van de Algemene Voorwaarden vermelde tijd, kan de Klant de Bestelling annuleren.

6.12. Op de dag van verzending van de Goederen naar de Klant, wordt de informatie ter bevestiging van de verzending door de Verkoper naar het e-mailadres van de Klant gestuurd.

6.13. Op het moment van het plaatsen van de Bestelling, heeft elk van de Goederen een aanvullende informatie over de opslagplaats. De beschrijving geeft aan of Goederen "X" op voorraad zijn in PL, in een magazijn in de EU of rechtstreeks geïmporteerd zijn vanuit een derde land (bijv. VK - UK).

6.14.Bij het afhalen van de Goederen dient de Afnemer de geleverde zending te onderzoeken op het tijdstip en de wijze die gebruikelijk is voor zendingen van een bepaald type, in aanwezigheid van een medewerker van de Leverancier.

6.15.De Afnemer heeft het recht om in geval van verlies of beschadiging van de zending een medewerker van de Leverancier te verzoeken een deugdelijk protocol op te stellen.

6.16. De Verkoper zal aan het pakket dat het voorwerp uitmaakt van de Levering, naar keuze van de Klant, een ontvangstbewijs of een btw-factuur hechten die betrekking heeft op de geleverde Goederen.

6.17. Indien de Bestelling niet correct en tijdig kan worden geleverd door de fout van de Koper (verkeerd adres, weigering van aanvaarding), kan de Verkoper van de Klant een vergoeding eisen voor de schade die hij heeft opgelopen door de verzending van het pakje dat niet werd ontvangen.

6.18. Onverminderd de rechten van de Verkoper zoals bepaald in paragraaf 6.17, heeft de Verkoper, wanneer de zending aan de Verkoper wordt geretourneerd, het recht om het contract binnen 30 dagen na de datum van ontvangst van de geretourneerde zending op te zeggen.

6.19. Niettegenstaande het recht voorzien in paragraaf 6.18, kan de zending opnieuw worden verzonden naar de Klant nadat de Klant de volledige Bestelling heeft betaald op de Rekening van de Verkoper samen met de kosten voor het opnieuw verzenden van de zending.

6.20. De Verkoper realiseert geen zendingen naar postbussen en militaire bases.

7. HERROEPINGSRECHT

7.1 De Consument kan de Koopovereenkomst zonder opgave van redenen herroepen binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag dat de Consument of een door de Consument aangewezen derde die niet de Leverancier is, in het bezit komt van de Goederen.

7.2 De Consument kan de overeenkomst voor de levering van elektronische diensten zonder opgave van redenen herroepen binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag waarop de overeenkomst is gesloten.

7.3 De Consument heeft niet het recht om de overeenkomst te herroepen in de gevallen vermeld in artikel 38 van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Staatsblad 2014 punt 827, zoals gewijzigd), en in het bijzonder als het voorwerp van de verkoop een Artikel is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft, of als het voorwerp van de verkoop een Artikel is dat geleverd wordt in een verzegelde verpakking die niet kan worden teruggezonden na het openen van de verpakking om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne, als de verpakking geopend werd na de levering. Opmerking: het bovenstaande betekent dat met betrekking tot Goederen die zijn geclassificeerd als voedingsmiddelen, de Consument geen herroepingsrecht heeft nadat het product is geopend.

7.4 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Consument de Verkoper op de hoogte stellen van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief verstuurd per post, fax of e-mail).

7.5 De consument kan gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht.

7.6 De Consument kan het herroepingsformulier of een andere ondubbelzinnige verklaring ook elektronisch invullen en verzenden via de volgende websites: mz-store.nl, musclezone.pl, mz-store.co.uk, mz-store.de, mz-store.it, mz-store.at, mz-store.es. Als de Consument van deze mogelijkheid gebruik maakt, stuurt de Verkoper de Consument onverwijld een ontvangstbevestiging van de herroeping op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail).

7.7 Een modelformulier voor herroeping is te downloaden via deze link.

7.8 Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat de Consument de informatie betreffende de uitoefening van zijn herroepingsrecht verzendt vóór het verstrijken van de herroepingstermijn.

7.9 In geval van herroeping vergoedt de Verkoper alle van de Consument ontvangen betalingen, inclusief de leveringskosten van het artikel (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de door de Consument gekozen leveringswijze die afwijkt van de door de Verkoper aangeboden goedkoopste gewone leveringswijze), onverwijld en in elk geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop de Verkoper op de hoogte is gesteld van het besluit van de Consument om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht. De Verkoper zal de betaling terugbetalen met dezelfde betaalmiddelen als die welke de Consument bij de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk instemt met een andere door de Verkoper voorgestelde oplossing; in ieder geval zijn de Consument geen kosten in verband met deze terugbetaling verschuldigd.

7.10. De Verkoper kan de terugbetaling inhouden tot hij de Goederen heeft ontvangen of tot hij het bewijs van teruggave heeft geleverd, afhankelijk van welke gebeurtenis zich het eerst voordoet.

7.11. De Goederen dienen teruggestuurd of overhandigd te worden aan de Verkoper op het adres: Cypriana Kamila Norwida 47, 84-240 Reda. Goederen dienen onmiddellijk te worden teruggestuurd, en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de datum waarop de Consument de Verkoper op de hoogte heeft gesteld van de herroeping van de overeenkomst. De termijn is nageleefd als de Consument de Goederen terugstuurt voor het verstrijken van de termijn van 14 dagen.

7.12. In geval van herroeping draagt de Consument rechtstreeks de kosten voor het terugzenden van de Goederen.

7.13. In geval van gedeeltelijke herroeping van de overeenkomst en terugzending door de Consument van een deel van de bestelde producten, zal de Verkoper alleen de teruggezonden producten terugbetalen, en het teruggezonden bedrag zal verder worden verminderd met de verzendkosten, indien de Consument gratis verzending in de bestelling heeft verkregen of een korting op de verzendkosten, en de teruggezonden producten zullen het bedrag van de bestelling verminderen tot het bedrag dat geen recht geeft op een dergelijke korting.

7.14. De Consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van de Goederen als gevolg van het gebruik van de Goederen anders dan nodig was om de aard, kenmerken en werking van de Goederen vast te stellen.

7.15. De bepalingen in dit artikel 7 van de Algemene Voorwaarden met betrekking tot de Consument zijn van toepassing vanaf 1 januari 2021 en voor overeenkomsten gesloten vanaf die datum ook op de Klant die een natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van die overeenkomst volgt dat deze voor die persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen over het Centraal Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten.

8 KLACHT

8.1 Alle klachten met betrekking tot de aangekochte Goederen, met inbegrip van klachten over de voortgang van de Bestelling, moeten per e-mail worden ingediend op het volgende adres:office@mz-store.nl.

8.2 In het geval van het ontdekken van een defect, moeten de defecte Goederen worden teruggestuurd naar het adres: MZ-Store S.A. Cypriana Kamila Norwida 47 Street, 84-240 Reda. Retourzendingen van defecte goederen voor Klanten met een Pools adres worden uitgevoerd op kosten van de Verkoper via het koeriersbedrijf DHL of InPost. De Klant krijgt de mogelijkheid om het pakket op een geschikt tijdstip te laten ophalen. Voor Klanten uit andere landen naar het adres: MZ-Store S.A. ul. Cypriana Kamila Norwida 47, 84-240 Reda en maak een klacht melding in overeenstemming met punt 8.1, die ten minste de volgende gegevens moet bevatten:

8.2.1. de aanduiding van de Klant en de bestelling,

8.2.2. het onderwerp van de klacht,

8.2.3. omstandigheden die de klacht rechtvaardigen.

8.3 De klacht betreffende de inconsistentie van de Levering met de factuur of het Aankoop Order, evenals klachten betreffende schade aan het pakket tijdens het transport, moeten onmiddellijk na ontvangst van het pakket worden ingediend. Het wordt aanbevolen dat de Klant, samen met de klacht, aan de Verkoper bezorgt: het protocol van de schade aan het pakket opgesteld in aanwezigheid van de koerier en foto's (met datumstempel) van de vermelde inconsistentie, wat de Verkoper in staat zal stellen om de klacht positief te beoordelen.

8.4 Een klacht met betrekking tot de staat van een pakket ontvangen in een pakketautomaat van InPost sp. z o.o. moet worden ingediend via de daarvoor bestemde optie in de pakketautomaat, waarbij het pakket onmiddellijk moet worden teruggelegd in de pakketdoos en ter beschikking van InPost sp. z o.o. moet worden gelaten. Er zal een claimformulier naar het e-mailadres van de Klant worden gestuurd. Het moet binnen 14 dagen worden ingevuld en goedgekeurd, wat gelijk staat aan het indienen van een klacht. Als de klant dit niet doet, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender. Claims voor defecten of schade aan het pakket die bij ontvangst niet zichtbaar waren, kunnen tot uiterlijk 7 dagen na ontvangst worden ingediend. In deze situatie is het noodzakelijk om met het geclaimde pakket naar een InPost-kantoor te gaan en daar een schaderapport op te stellen.

8.5 Indien, als gevolg van de erkenning van een klacht betreffende de levering, dezelfde Bestelling een tweede keer naar de Klant wordt gestuurd, en op hetzelfde moment de leverancier de "verloren" eerste zending levert, is de Klant verplicht om één zending terug te sturen naar het adres: MZ-Store S.A. Cypriana Kamila Norwida 47 Street, 84-240 Reda. De kosten voor het terugsturen van het pakket zijn voor rekening van de Verkoper. Als alternatief heeft de Klant de mogelijkheid om het tweede pakket te houden op voorwaarde dat er voor betaald wordt.

8.6 De Verkoper zal onmiddellijk, en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van de volledige klacht, reageren op de klacht betreffende de Goederen in dezelfde vorm als waarin de klacht werd ingediend. De Verkoper zal de Klant onverwijld op de hoogte brengen van eventuele gebreken in de klacht en de Klant informeren hoe hij de klacht kan aanvullen.

9. BUITENGERECHTELIJKE GESCHILLENBESLECHTING

9.1 Nadat de klachtenprocedures vruchteloos zijn gebleken en na toestemming van de Verkoper, kan de Consument gebruik maken van de buitengerechtelijke manieren van klachtbehandeling en het instellen van vorderingen. Informatie over de regels voor toegang tot deze procedures is te vinden op de website van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming op http://www.uokik.gov.pl.

10. COOKIEBELEID

10.1 MZ-STORE maakt gebruik van het mechanisme van "cookies" bestanden, die worden opgeslagen door MZ-STORE op de harde schijf van het uiteindelijke apparaat dat gebruik maakt van de Website, met inbegrip van het gebruik van de Website door de Klanten.

10.2 Het gebruik van cookies is gericht op de correcte werking van de Websites op de eindapparaten die de Websites gebruiken. Dit mechanisme brengt geen schade toe aan het eindapparaat en veroorzaakt geen configuratiewijzigingen in de eindapparaten of in de software die op deze apparaten is geïnstalleerd. "Cookies" zijn niet bedoeld om gebruikers van de Websites te identificeren.

10.3 MZ-STORE gebruikt het "cookies" mechanisme om:

10.3.1. informatie te onthouden over de eindapparaten van gebruikers van de Websites, waaronder Klanten,

10.3.2. verificatie en ontwikkeling van haar aanbod,

10.3.3. statistiek.

10.4 De gebruiker van de Website heeft de mogelijkheid om de browser zo in te stellen dat bepaalde soorten "cookies" en andere technologieën worden geblokkeerd, door bijvoorbeeld aan te geven dat alleen de cookies die nodig zijn voor de correcte weergave van de website worden toegestaan. Standaard staan de meeste browsers het gebruik van alle "cookies" toe, maar de gebruiker van de Website kan deze instellingen op elk moment wijzigen en kan ook alle reeds geïnstalleerde "cookies" verwijderen. Elke browser staat dit toe via een van de opties in de instellingen of voorkeuren.

10.5 Het is ook mogelijk om de Website in de zogenaamde incognitomodus te gebruiken, waardoor het verzamelen van gegevens over uw bezoek aan de Website wordt geblokkeerd.

10.6 Gebruik van de Website zonder de instellingen van de browser te wijzigen, d.w.z. met standaard acceptatie van cookies en soortgelijke technologieën, betekent toestemming voor het gebruik ervan voor de hierboven gespecificeerde doeleinden. De Beheerder gebruikt de verkregen informatie niet voor marketingdoeleinden.

10.7 Op onze websites plaatsen derden informatie in de vorm van cookies en andere soortgelijke technologieën op uw eindapparaat (bijv. computer, smartphone) en hebben daar toegang toe. Dit zijn onze vertrouwde partners met wie we voortdurend samenwerken om de advertenties op onze en hun websites, evenals de diensten die wij en onze vertrouwde partners leveren, af te stemmen op uw behoeften en interesses. Dergelijke vertrouwde partners zijn entiteiten binnen de Wirtualna Polska kapitaalgroep. Voor meer informatie over hoe Wirtualna Polska uw gegevens verwerkt, verwijzen wij u naar het Privacybeleid van Wirtualna Polska.

.CookieDeclaration{achtergrond: #eee;padding: 5px 20px;}

11. PERSOONLIJKE GEGEVENS

11.1 In overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming), Publicatieblad van de EU L 119/1 van 04.05.2016 [RODO], en krachtens de bepalingen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 10 mei 2018. (Staatsblad 2018, item 1000, zoals gewijzigd), informeren wij u dat:

11.1.1 De Beheerder van uw Persoonsgegevens is MZ-STORE naamloze vennootschap met statutaire zetel in Reda aan de Cypriana Kamila Norwida 47 (84-240), ingeschreven in het Ondernemersregister van de Nationale Rechtbank gehouden door de Arrondissementsrechtbank Gdańsk-Północ in Gdańsk, 8e Economische Afdeling van de Nationale Rechtbank onder het nummer 0000877266, met NIP: 5862363341 en REGON nummer: 387876117, met het aandelenkapitaal van PLN 5.000.000,00. U kunt contact opnemen met de Beheerder: per brief naar het hierboven vermelde adres of per e-mail: office@mz-store.nl

11.1.2 Uw Persoonsgegevens worden verwerkt op basis van de volgende regelgeving en voor het volgende doel:

- om de Elektronische Diensten te leveren in termen van het beschikbaar stellen aan Klanten en andere personen van de inhoud die op de Websites is verzameld - in welk geval de rechtsgrondslag voor de verwerking de noodzaak van de verwerking voor de uitvoering van het contract is (artikel 6.1.b RODO);

- om diensten te verlenen in verband met het onderhoud en de werking van het Account van de Klant en de uitvoering van de Verkoopovereenkomst en de Bestelling - de rechtsgrondslag voor de verwerking is de noodzaak van de verwerking voor de uitvoering van de overeenkomst (art. 6 par. 1 lit. b RODO), en met betrekking tot optioneel verstrekte gegevens - de rechtsgrondslag voor de verwerking is toestemming (art. 6 par. 1 lit. a RODO)

- om aankopen te verwerken die zijn gedaan zonder een klantaccount te registreren - in welk geval de rechtsgrondslag voor verwerking de noodzaak van verwerking voor de uitvoering van de overeenkomst is (art. 6 lid 1 letter b RODO);

- om te voldoen aan wettelijke verplichtingen die op de Beheerder rusten en die met name voortvloeien uit belasting- en boekhoudregels - in welk geval de rechtsgrondslag voor de verwerking een wettelijke verplichting is (artikel 6, lid 1, onder c) RODO);

- om klachten te behandelen - in welk geval de rechtsgrondslag voor verwerking de noodzaak van verwerking voor de uitvoering van het contract is (artikel 6, lid 1, onder b) RODO);

- voor analytische en statistische doeleinden - in welk geval de rechtsgrondslag voor de verwerking het legitieme belang van de Beheerder is (Artikel 6(1)(f) RODO), bestaande uit het uitvoeren van analyses van de activiteiten van de websitegebruikers en hun voorkeuren om de toegepaste functionaliteiten en de geleverde diensten te verbeteren;

- om mogelijk claims op te stellen en te doen gelden of zich ertegen te verdedigen - de rechtsgrondslag van de verwerking is het legitieme belang van de Beheerder (artikel 6, lid 1, onder f) RODO) dat bestaat in de bescherming van zijn/haar rechten;

- voor marketingdoeleinden van de Beheerder en andere entiteiten, met name in verband met de presentatie van gedragsgerichte reclame op basis van de gegeven toestemming (artikel 6, lid 1, onder a) RODO).

11.2 Uw Persoonsgegevens worden verwerkt voor de in deze bepaling 11 uiteengezette doeleinden, voornamelijk voor het uitvoeren van Bestellingen en voor het aanbieden, personaliseren, ontwikkelen en beveiligen van de Elektronische Diensten die via de Websites worden aangeboden. Dienovereenkomstig verwerken wij uw Persoonsgegevens zoals uw naam, telefoonnummer, klantnummer, huisadres (of een ander adres dat als afleveradres wordt aangegeven), IP- of e-mailadres. Alle informatie die (ook in combinatie met andere informatie) uw identificatie niet mogelijk maakt, wordt beschouwd als niet-persoonsgegevens. Niet-persoonlijke gegevens worden ook wel anonieme gegevens genoemd. Als uw Persoonsgegevens worden gecombineerd met anonieme gegevens, worden alle gegevens in een dergelijk pakket behandeld als Persoonsgegevens. Algemene regel: als wij u vragen om bepaalde Persoonsgegevens te verstrekken, kunt u ons verzoek natuurlijk weigeren. Het is aan jou om te beslissen welke gegevens je aan ons verstrekt. Het is echter aannemelijk dat wij in een dergelijke situatie niet in staat zullen zijn om de geselecteerde Elektronische Diensten of de uitvoering van het Verkoopcontract aan u beschikbaar te stellen (of niet optimaal aan u beschikbaar zullen zijn). Wij kunnen bijvoorbeeld geen Bestelling leveren zonder afleveradres. Als alleen bepaalde informatie (verplichte informatie) vereist is in verband met een bepaalde Elektronische dienst of Verkoopovereenkomst, zullen wij u hierover informeren, bijvoorbeeld door een dergelijk veld te markeren met *.

11.3 De duur van de verwerking van Persoonsgegevens door de Beheerder is afhankelijk van het soort Elektronische Dienst of het resultaat van de Verkoopovereenkomst en het doel van de verwerking. In de regel worden de Persoonsgegevens verwerkt voor de duur van de levering van de Elektronische Dienst of de uitvoering van de Verkoopovereenkomst, tot de intrekking van de gegeven toestemming of tot een doeltreffend bezwaar tegen de verwerking van de Persoonsgegevens in gevallen waarin de rechtsgrondslag voor de verwerking van de Persoonsgegevens het rechtmatige belang van de Beheerder is. De periode voor de verwerking van Persoonsgegevens kan worden verlengd in gevallen waarin de verwerking noodzakelijk is om mogelijke claims vast te stellen en te doen gelden of zich daartegen te verdedigen, en daarna alleen in het geval en voor zover wettelijk vereist. Na afloop van de verwerkingsperiode worden de Persoonsgegevens onomkeerbaar gewist of anoniem gemaakt.

11.4 Uw Persoonsgegevens kunnen worden bekendgemaakt aan externe partijen, waaronder in het bijzonder koeriers, douaneagentschappen, marketingbureaus, IT-dienstverleners aan wie wij de verwerking van Persoonsgegevens uitbesteden. Gegevens worden ook bekendgemaakt aan externe verkopers die goederen aanbieden op de Website als onderdeel van de marktplaatsfunctionaliteit. Dergelijke entiteiten verwerken Persoonsgegevens op basis van een contract met ons en alleen in overeenstemming met onze instructies, in de door ons aangegeven mate. In het geval van een klacht kunnen uw Persoonsgegevens worden doorgegeven aan de Verkoper, de productdistributeur, de fabrikant of de garant, afhankelijk van de Goederen waarop de klacht betrekking heeft. Als wij uw toestemming hebben, kunnen uw Persoonsgegevens ook worden gedeeld met andere entiteiten voor hun eigen doeleinden, waaronder marketingdoeleinden. Met uw toestemming kunnen wij uw Persoonsgegevens, voor zover noodzakelijk voor de uitvoering van de Koopovereenkomst, overdragen aan derde online betalingsbedrijven, als u dit type betaling selecteert via een van de betalingssystemen. De overdracht heeft betrekking op de Persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de betaling. De selectie van een bepaald betalingstype houdt toestemming in voor de overdracht van gegevens aan de betalingsoperator.

11.5 Met betrekking tot uw Persoonsgegevens hebt u het recht om:

* informatie of inzage in uw Persoonsgegevens te vragen aan de Verwerkingsverantwoordelijke, alsmede een kopie van uw Persoonsgegevens te ontvangen (artikel 15 RODO);

* de Beheerder te verzoeken uw Persoonsgegevens te rectificeren of aan te passen (artikel 16 RODO) - met betrekking tot het verzoek om rectificatie van gegevens, wanneer u constateert dat de gegevens onjuist of onvolledig zijn;

* de Beheerder verzoeken Persoonsgegevens te wissen (Artikel 17 RODO);

* om overdracht van Persoonsgegevens verzoeken - op basis hiervan zal de Beheerder, voor zover de gegevens worden verwerkt in verband met de Verkoopovereenkomst of de gegeven toestemming, de door de betrokkene verstrekte Persoonsgegevens in een computerleesbaar formaat afgeven; het is ook mogelijk om te verzoeken dat de gegevens naar een andere entiteit worden verzonden - op voorwaarde echter dat er in dit opzicht technische mogelijkheden zijn aan de kant van zowel de Beheerder als deze andere entiteit;

* de Beheerder verzoeken om de verwerking te beperken (artikel 18 RODO) - als u bijvoorbeeld merkt dat uw Persoonsgegevens onnauwkeurig zijn, kunt u verzoeken om de verwerking van uw Persoonsgegevens gedurende een bepaalde periode te beperken zodat wij de nauwkeurigheid van die gegevens kunnen controleren;

* een klacht indienen met betrekking tot de verwerking van uw Persoonsgegevens door de Beheerder bij de voorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens. Als u toestemming hebt gegeven voor de verwerking van uw Persoonsgegevens, willen wij u informeren dat u de toestemming die u hebt gegeven op elk moment kunt intrekken, schriftelijk aan het adres van de Gegevensbeheerder of per e-mail aan: office@mzstore.pl en dat de intrekking van de toestemming geen invloed heeft op de rechtmatigheid van de verwerking die werd uitgevoerd op basis van de toestemming voordat deze werd ingetrokken.

11.6 Het verstrekken van Persoonsgegevens is over het algemeen vrijwillig, maar als u dit niet doet, kunt u niet reageren op een vraag of een contract met de Beheerder aangaan en uitvoeren.

11.7 Direct marketing (nieuwsbrief, e-mail, telefoon en SMS). Als u ons toestemming geeft, kunnen wij de Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken om u marketingaanbiedingen te sturen die beschikbaar zijn op de Online Shop, Nieuwsbrieven, enquêtes en uitnodigingen - per e-mail, SMS of telefoon, afhankelijk van de omvang van uw toestemming. De Persoonsgegevens die u ons op deze manier verstrekt, kunnen worden doorgegeven aan derde bedrijven, uitsluitend om deze diensten aan ons te kunnen leveren, en zij stellen marketingbureaus en technische leveranciers in staat om digitaal en gedrukt direct marketingmateriaal te verspreiden. Wij zullen uw Persoonsgegevens nooit doorgeven voor marketingdoeleinden, verkopen of uitwisselen met anderen buiten de hierboven beschreven doeleinden, tenzij u hiervoor uw geïnformeerde toestemming hebt gegeven. Je hebt het recht om je toestemming voor het verwerken van Persoonsgegevens voor direct marketing te allen tijde in te trekken. Zodra u uw toestemming voor het verwerken van Persoonsgegevens voor direct-marketingdoeleinden intrekt, kunnen wij u geen direct-marketingaanbiedingen of -informatie meer sturen die u eerder hebt ontvangen op basis van uw toestemming voor het verwerken van Persoonsgegevens. U kunt zich als volgt afmelden voor het ontvangen van direct-marketingmateriaal:

11.7.1. door uw klantaccountinstellingen te bewerken - de relevante toestemmingen uit te vinken onder;

11.7.2. door uw verzoek per e-mail in te dienen bij:office@mz-store.nl.

11.8 In het proces van het leveren van direct marketing diensten, nemen we beslissingen op een geautomatiseerde manier op basis van de gegevens die we over u hebben en die uw voorkeuren identificeren (zoals uw aankoopgeschiedenis). Op basis van deze gegevens wijzen wij u een persoonlijk profiel toe dat relevant is voor ons vermogen om u onze diensten of die van onze partners aan te bieden en de hoogte van de kortingen die wij u kunnen verlenen. Deze beslissingen worden automatisch genomen op basis van statistische analyses. Beslissingen die op deze geautomatiseerde wijze worden genomen, zijn van invloed op de selectie van de diensten die u worden aangeboden en de producten waarvan wij denken dat ze voor u interessant kunnen zijn.

11.9 Geautomatiseerde besluitvorming voor direct marketing doeleinden is gebaseerd op uw toestemming.

11.10. Als u het niet eens bent met onze beoordeling op deze manier, kunt u een klacht indienen via de volgende communicatiekanalen:

11.10.1. persoonlijk of per post bij: MZ-STORE S.A., 47 Cypriana Kamila Norwida Street, 84-240 Reda of per e-mail: office@mz-store.nl

11.10.2. per telefoon: + 48 510 054 085

Gelieve ons informatie te bezorgen die volgens u de onnauwkeurigheid van onze beoordeling rechtvaardigt. Dergelijke informatie kan u ook later worden gevraagd.

11.11. Wij hebben het recht om de juistheid van de gegevens die u verstrekt bij registratie bij de Online Winkel te controleren - in het geval dat wij vaststellen dat de gegevens niet juist zijn, hebben wij het recht om uw Account te verwijderen, nadat wij u een e-mail hebben gestuurd waarin wij u informeren dat uw Account zal worden verwijderd vanwege de onjuistheid van de gegevens.

11.12. Wij kunnen persoonsgegevens ook doorgeven aan ontvangers buiten de Europese Economische Ruimte in zogenaamde derde landen. In dit geval zorgen wij er vóór de overdracht van de gegevens voor dat er bij de ontvanger een adequaat niveau van gegevensbescherming van kracht is (bijv. op basis van een besluit van de EU-Commissie waarin een adequaat beschermingsniveau voor het betreffende land wordt verklaard of een overeenkomst met de ontvanger over zogenaamde standaardcontractbepalingen van de Europese Unie) of dat uw toestemming voor de gegevensoverdracht beschikbaar is. U kunt bij ons een overzicht opvragen van ontvangers in derde landen en een kopie van de specifiek overeengekomen regels voor het waarborgen van een passend niveau van gegevensbescherming. Gebruik hiervoor de gegevens in paragraaf 11.9.

12. AANSPRAKELIJKHEID

12.1 De Verkoper is verplicht om de Goederen te leveren in overeenstemming met het Contract.

12.2 Ten aanzien van kopers die ondernemer zijn, is de Verkoper aansprakelijk voor gebreken aan de Goederen in de zin van artikel 556 en volgende van het Burgerlijk Wetboek.

12.3 Ten aanzien van kopers die Consument of Ondernemer zijn op het gebied van consumentenrechten, is de Verkoper aansprakelijk voor non-conformiteit van de Goederen met de Overeenkomst op de grondslagen gespecificeerd in Hoofdstuk 5a van de Wet op de Consumentenrechten.

12.4 In het geval van niet-overeenstemming van de Goederen met de Overeenkomst, heeft de Consument of Ondernemer op de rechten van de consument een vordering op de Verkoper om de Goederen in overeenstemming te brengen met de Overeenkomst door de Goederen te herstellen of te vervangen door nieuwe Goederen. De Verkoper kan overgaan tot vervanging wanneer de Consument of de Ondernemer met consumentenrechten een herstelling eist, of kan overgaan tot herstelling wanneer de Consument of de Ondernemer met consumentenrechten een vervanging eist, of kan weigeren om de Goederen in overeenstemming te brengen met de Overeenkomst indien het in overeenstemming brengen van de Goederen met de Overeenkomst op een door de Consument of de Ondernemer met consumentenrechten gekozen manier onmogelijk is of buitensporige kosten met zich zou meebrengen voor de Verkoper.

12.5 De Verkoper zal de Goederen herstellen of vervangen binnen een redelijke termijn vanaf het moment dat de Verkoper door de Consument of Ondernemer met consumentenrechten op de hoogte werd gebracht van het gebrek aan overeenstemming met de Overeenkomst, en zonder onredelijk ongemak voor de Consument of Ondernemer met consumentenrechten, rekening houdend met de specifieke aard van de Goederen en het doel waarvoor de Goederen werden aangekocht. De kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van met name de kosten van verzending, vervoer, arbeid en materialen, zijn voor rekening van de Verkoper.

12.6 De consument stelt de te herstellen of te vervangen Goederen ter beschikking van de handelaar. De Verkoper haalt de Goederen op zijn kosten bij de consument op.

12.7 De Consument of de Ondernemer in de rechten van de Consument kan een prijsvermindering eisen of zich terugtrekken uit de Overeenkomst indien:

12.7.1. de Verkoper heeft geweigerd om de Goederen in overeenstemming te brengen met de Overeenkomst in een situatie waarin reparatie en vervanging onmogelijk zou zijn of buitensporige kosten zou vereisen voor de Verkoper,

12.7.2. de Verkoper heeft nagelaten om de Goederen binnen een redelijke termijn in overeenstemming te brengen met de Overeenkomst of het in overeenstemming brengen met de Overeenkomst zou buitensporige overlast met zich meebrengen voor de Consument of de Ondernemer op de rechten van de Consument,

12.7.3. de Verkoper heeft nagelaten de door de Consument of Ondernemer ter beschikking gestelde Goederen over te nemen in de rechten van de Consument,

12.7.4. de Goederen waren geïnstalleerd voordat de non-conformiteit van de Goederen met de Overeenkomst duidelijk werd, en de Verkoper de Goederen niet had gedemonteerd, of had gedemonteerd maar na reparatie of vervanging niet opnieuw had geïnstalleerd, of deze werkzaamheden niet op eigen kosten had laten uitvoeren,

12.7.5. het gebrek aan conformiteit van de Goederen met het Contract blijft voortduren, ook al heeft de Verkoper getracht de Goederen in overeenstemming te brengen met het Contract,

12.7.6. het gebrek aan overeenstemming van de Goederen met het Contract zo belangrijk is dat het een onmiddellijke vermindering van de prijs of terugtrekking uit het Contract rechtvaardigt, zonder voorafgaande mogelijkheid tot herstelling of vervanging van de Goederen,

12.7.7. uit de verklaring van de Verkoper of de omstandigheden blijkt dat de Verkoper de Goederen niet binnen een redelijke termijn of zonder onnodige overlast voor de Consument of de Handelaar in de rechten van de Consument in overeenstemming met de Overeenkomst zal brengen.

12.8 De Consument of Ondernemer in consumentenrechten kan zich terugtrekken uit de Overeenkomst indien het gebrek aan overeenstemming van de Goederen met de Overeenkomst wezenlijk is. Het gebrek aan overeenstemming van de Goederen met de Overeenkomst wordt geacht wezenlijk te zijn.

12.9 MZ-STORE is niet aansprakelijk voor de juistheid of onjuiste nakoming van overeenkomsten gesloten tussen Verkopers en Kopers via de Online Shop, behalve wanneer de Verkoper MZ-STORE is.

12.10. In het bijzonder is MZ-STORE niet aansprakelijk voor de kwaliteit, legaliteit en veiligheid van de door Verkopers (anders dan MZ-STORE) aangeboden Goederen.

12.11. MZ-STORE is niet aansprakelijk voor enige onmogelijkheid of belemmering in het gebruik van de Online Shop als gevolg van aan de Klant toe te rekenen oorzaken, in het bijzonder voor het verlies of bezit door derden (op welke wijze dan ook) van het Wachtwoord van de Klant. MZ-STORE is echter wel aansprakelijk indien het verlies van de Klant of het in bezit komen van zijn of haar Wachtwoord door derden is ontstaan door oorzaken die aan MZ-STORE zijn toe te rekenen of oorzaken waarvoor MZ-STORE verantwoordelijk is.

12.12 MZ-STORE is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het handelen of nalaten van Klanten, in het bijzonder voor hun gebruik van de Online Shop op een wijze die niet in overeenstemming is met de toepasselijke wetgeving of de Reglementen.

13. SLOTBEPALINGEN

13.1 Deze Voorwaarden zijn van kracht vanaf de datum van publicatie op de Online Shop website en vervangen de voorheen geldende Online Shop Regels.

13.2 De Regels en Voorwaarden kunnen worden gewijzigd om belangrijke redenen, die in het bijzonder worden beschouwd als:

13.2.1. een belangrijke wijziging in de omvang van de bedrijfsvoering van MZ-STORE;

13.2.2. een wijziging van adresgegevens;

13.2.3. een wijziging van de bedrijfs(naam) van MZ-STORE;

13.2.4. een wijziging van de rechtsvorm van de bedrijfsvoering van MZ-STORE;

13.2.5. een technische wijziging met betrekking tot de werking van de Online Shop;

13.2.6. verandering van betaalmethoden;

13.2.7. verandering van leveringsmethode;

13.2.8. een wijziging in de toepasselijke wetgeving.

13.3 .In het geval van het sluiten van overeenkomsten met een doorlopend karakter op basis van deze Algemene Voorwaarden (bijvoorbeeld de levering van een Elektronische Dienst - Klantaccount), zullen de gewijzigde Algemene Voorwaarden bindend zijn voor de Klant indien is voldaan aan de vereisten van artikel 384 en 384[1] van het Burgerlijk Wetboek, dat wil zeggen dat de Klant correct op de hoogte is gesteld van de wijzigingen en de overeenkomst niet heeft opgezegd binnen 14 kalenderdagen na de datum van kennisgeving. Indien de wijziging van de Algemene Voorwaarden leidt tot de invoering van nieuwe vergoedingen of een verhoging van de huidige vergoedingen, heeft de Klant het recht om de overeenkomst op te zeggen.

13.4 In het geval dat op basis van deze Voorwaarden overeenkomsten van een andere aard dan doorlopende overeenkomsten (bijvoorbeeld Koopovereenkomst) worden gesloten, zullen de wijzigingen in de Voorwaarden op geen enkele wijze afbreuk doen aan de verworven rechten van de Klant voorafgaand aan de ingangsdatum van de wijzigingen in de Voorwaarden; in het bijzonder zullen de wijzigingen in de Voorwaarden geen invloed hebben op reeds geplaatste of geplaatste Orders en reeds gesloten, uitgevoerde of uitgevoerde Koopovereenkomsten.

13.5 Indien een bepaalde bepaling van de Voorwaarden ongeldig of onverbindend wordt geacht, dan heeft de ongeldigheid of onverbindendheid van deze bepaling geen invloed op de geldigheid of verbindendheid van de overige bepalingen van de Voorwaarden. MZ-STORE zal zich inspannen om de ongeldige of onwerkzame bepaling te vervangen door een nieuwe bepaling die juridisch niet ondeugdelijk is.

13.6 Op de Overeenkomst is het Poolse recht van toepassing, In het geval van een Consument is de rechtskeuze alleen van toepassing voor zover dit geen invloed heeft op de bescherming die de Consument geniet op basis van de bepalingen die gelden in de plaats waar hij zijn vaste woonplaats heeft en die niet bij overeenkomst kunnen worden uitgesloten (beginsel van voorkeur van gunstige bepalingen).

13.7 Op alle geschillen die voortvloeien uit deze algemene voorwaarden is het recht van de woonplaats van de consument van toepassing. Voor alle overige geschillen gelden de algemene bepalingen. De bevoegde rechter voor geschillen die voortvloeien uit deze Algemene Voorwaarden, Koopovereenkomsten en overeenkomsten betreffende de levering van diensten langs elektronische weg is de materieel en plaatselijk bevoegde gewone rechter. Dit doet geen afbreuk aan het recht om een andere rechtbank te kiezen die volgens de wettelijke bepalingen plaatselijk bevoegd is.